YouTube-filmen som når fram

Vi avslutar årets stora återbäringskampanj för Länsförsäkringar Jönköping med en rapport från mediebyrån, Context media. Fredrik Sundberg som är mediestrateg kommer med glada nyheter, speciellt kring YouTube-filmen.

– En fantastisk siffra här är när 22 procent av tittarna sett färdigt filmen utan att klicka bort den. Det är också rätt svårt att nå just denna målgrupp. Er film har fått hela 40 procent fullföljda visningar. Jag tror faktiskt aldrig jag har sett något liknande resultat någonsin.

Vi tackar Abdi och de övriga nio kundrepresentanterna som ställt upp i kortfilmer på sociala medier, bioreklam, annonser och på utomhustavlor. Och förstås uppdragsgivarna – Niclas, Mikael och Ida – på Länsförsäkringar Jönköping för en, som alltid, spännande process. Hela 75 ansökningar från länets föreningar har inkommit till kampanjsajten Långaloppet.se gällande projekt som kan skapa ökad trygghet i länet.