vår Paradgren

Målstyrd kreativitet

Med vår hjälp har svenska domare lärt sig att tala mer begripligt med media och Askersund har fått ett varumärke som skiljer orten från andra trästäder vid en sjö. Dessutom har vi slagit klickrekord på dn.se med en snustorr produkt.

Vi kallar vårt sätt att arbeta och angripa varumärkes- och kommunikationsutmaningar för målstyrd kreativitet. 
EXPERIENCE DESIGN

Berättelsen om er

Vi hjälper er att skapa teman – koncept – för ert varumärke/marknadskommunikation som lyfter fram det unika med just er. I experience design förenar vi vår kunskap från upplevelsepsykologi, visuell identitet, tjänstepaketering, kundbeteende, affärsutveckling och marknadskommunikation.

Vårt uppdrag är att er kunds känslomässiga upplevelse ska stämma överens med den vision ni själva har kring ert varumärke. Är ni avskalat rationella eller generöst färgsprakande, ja då ska det kommuniceras med alla sinnen. När ni visar vem ni är till för och paketerar er på ett särpräglat sätt finns förutsättningarna för långvariga relationer med era utvalda kunder.
– Profileringar
– Lanseringar av nya affärsområden
– Produktlanseringar
– Förändrade attityder internt eller externt
– Platsmarknadsföring
– Mässdeltagande
kreativ studio

Form som bygger förtroende

I vår studio sker hantverket. Det är här vi realiserar alla idéer, planer och strategier i ord, färg och form. 

Som kommunikationsbyrå börjar vi  alltid arbetet med att att ringa in vilken nytta ni gör för era kunder, på vilket sätt ni kan göra detta bättre än era medtävlare samt vad våra insatser ska leda till.
– Logotyper, grafiska profiler och brandbooks
– Företagspresentationer och trycksaker
– Hemsidor och kampanjer i sociala medier
– Reklam- och informationsfilmer
– Pressmeddelanden och andra PR-uppdrag
– Mässor och event
– SEO och konverteringsoptimeringar
VARUMÄRKE OCH STRATEGI

Nya ögon på er verksamhet

Att bygga sitt varumärke är ett ständigt pågående arbete. Det viktiga är att ni rör er framåt i rätt riktning. Om ni har varit verksamma några år, är ert varumärke kanske hyfsat välkänt inom er bransch. Men har ni lyckats fylla det med innehåll? Äger ert varumärke en egen position i era kunders medvetande? Förstår er målgrupp varför de ska göra affärer med just er?

Ett bra första steg att komma igång med ert varumärkesarbete  är att genomföra en eller flera workshops med hjälp av Lego Serious Play. Det lägger en god grund för att i bland annat formulera era egna värderingar, förstå era kunder bättre och skapa hållbara varumärkesstrategier.
Vi har bred kompetens inom affärsutveckling och marknadskommunikation. Dessutom har vi förmånen att kunna se på ert varumärke med fräscha ögon. Använd oss gärna som samtalspartner inom exempelvis:
– Strategisk marknadskommunikation
– Varumärkesstrategi, positionering och branding
– Processer inom affärsutveckling och BMC
– Affärs- och marknadsplaner
– Kultur och värdegrund   
– Kundresor