Champagne på kontoret

Champagne på kontoret

Visst trodde vi att vår nätkampanj för att rekrytera yngre nämndemän skulle funka bra. Men att den skulle krossa så totalt kunde vi ju knappt föreställa oss. Glädjen är stor – både för egen del – men framförallt för vår uppdragsgivare Domstolsverkets räkning.

Enligt Andreas Kloss, som är webbexpert på dn.se, är vår kampanj den bästa de någonsin genomfört mobilt och på webb sett till klickfrekvens (CTR). Normalt skall man vara nöjd om man får en klickfrekvens över 0,2 %, berättar Andreas. Men denna kampanj når för vissa banners upp till 0,8 %, vilket är helt unikt.

Uppenbarligen har kombinationen av vårt budskap ”Byt jobb 15 dagar om året” och vårt medieval blivit en fullträff.

Webbannonseringen är en del av det regeringsuppdrag Domstolsverket fått för att föryngra nämndemannakåren. Vi har hjälpt till med kampanjupplägg, film, nationell annonsering i print och i digitala medier mm. Ett komplext uppdrag med bearbetning av både valberedningar i de politiska partierna, politiker och presumtiva nämndemän där angreppsätten skiljer sig åt helt och hållet.